Legendák: Ezek a legmenőbb filmes verdák

Mióta létezik a jó öreg Hollywood megszámlálhatatlan sok menő járgány gurult át előttünk a filmvásznon. Nem is csoda, hiszen majdnem minden alkalommal a világot megmentő, tucatnyi különleges tulajdonsággal megáldott szuperhős rohangál a mozivásznon, így egyikünk se lepődik meg azon, hogy hollywood különcei mellé a fizikát meghazudtoló, különleges verda dukál!
Nem klisé azt mondani: ezek az autók általában lángra lobbantják “benzinnel átitatott szívünket”, hiszen minden megvan bennük, amiért szívesen látnánk őket a saját garázsunkban. Bár ezek a mindentudó karosszériák nem éppen két forintba kerülnek, mégis érdemes lenne értük bankot robbantani! 

 

Nem véletlen hát, hogy néha nem csupán a színészek játékára vagyunk kíváncsiak, sőt! Sok esetben akkor kapjuk fel igazán a fejünket, ha éles fékcsikorgásra leszünk figyelmesek! Összegyűjtöttük a filmipar legnépszerűbb klasszikusait, amelyektől igazán tombol az adrenalin! 

 

blog-speed-road

 

Herbie

A kicsi kocsi története egészen 1969-ig nyúlik vissza, amikor a Disney elindította sikert sikerre halmozó vígjáték sorozatát. Herbie egy 1963-as Volkswagen bogár, akinek legfőbb tulajdonsága, hogy önállóan képes gondolkodni, ráadásul mindig ott segít, ahol baj van. Herbie nem csupán a jó és rossz küzdelmében játszik kulcsfontosságú szerepet, de ő a leggyorsabb kisautó bármelyik versenypályán. Ezenkívül, ha arra van szükség: kettéválik, óriásikat ugrat, de két keréken is szembeszáll a rosszfiúkkal!

 

Herbiet egyébként a hátsó ülésről is lehet irányítani, egy második kormányoszlop segítségével, mivel az akkori filmes technológiával legegyszerűbben így lehetett megvalósítani azt, hogy kívülről úgy tűnjön, hogy az autó magát vezeti. A kicsi kocsi igazi filmes legendának számít, olyannyira, hogy még saját keréklenyomata is van Hollywoodban! Emellett minden idők legdrágábban eladott Volkswagen Bogara, hiszen 25 millió forintért kelt el még 2015-ben egy árverésen!

 

1280px-Herbie_car

 

K.I.T.T.

Oké Májkül! – imádtuk ezt a mondatot, na meg persze David Hasselhoffot is, de meg kell hagyni, hogy az utánozhatatlan K.I.T.T. milliónyi ember szívébe lopta be magát és nélküle nem lett volna olyan izgalmas a 90-es évek egyik legmenőbb sorozata!
K.I.T.T., azaz Knight Industries Two Thousand (Knight Művek 2000) első számú feladata az emberi élet védelme. Az autó legegyedibb tulajdonsága, hogy mesterséges intelligenciával rendelkezik, emellett pedig természetesen sérthetetlen és bármikor ott terem, ha sofőrje pácba kerül. A sorozat készítői egyedi márkajelzéssel látták el az autót, így igazi különlegességnek számít. A General Motors egyik osztálya, a Pontiac gyártotta 1967 és 2002 között, és négy különböző generáció is született. A különleges modell lényegében egy módosított 1982-es Pontiac Trans Am.

 

Az autó külső váza az úgynevezett Molekuláris Ötvözésű Héj, ami három rétegű, spirális szerkezetű molekulákból álló anyag, melynek összetevőit mindössze három ember ismeri az egész világon, akik viszont egymást nem ismerik. Az autó külső burkolatát piroklasztikus laminációval látták el, mely extrém hőmérsékletek mellett is biztonságossá teszi a vezetést. K.I.T.T. memóriakapacitása 1000 megabit, melynek elérési ideje 1 nanomásodperc, végsebessége SPM-fokozatban valahol 300 mérföld/óra fölött van! Nem semmi, ugye?

 

maxresdefault (1)

 

DeLorean

Ki ne imádta volna a Vissza a jövőbe című trilógiát, ahol  Marty McFly és a Doki kalandjai mellett ölni tudtunk volna azért, hogy egy DeLorean parkoljon a ház előtt.
John Z. DeLoreant volt az eredeti autó megálmodója, majd először a Pontiac, később a Chevrolet élén gondolta tovább a státuszszimbólumot jelentő klasszikust. A sirály szárnyaknak, a kockaformának, valamint a vonalvezetésnek köszönhetően igazi „űrjárgánynak” számít.
Egyébként a híres időgép eredetijét a DeLorean Motor Company gyártotta 1981-ben és 1982-ben az amerikai piac számára, ami nem aratott osztatlan sikert, nagyjából 9000 darabot adtak el belőle. A karosszéria rozsdamentes acélból készült. A kocsi maximum sebessége 85 mérföld, azaz 136 km/óra.

 

delorean

 

Batmobile Tumbler

Számtalan Batmobile variációt láthattunk már a filmvásznon, de az biztos, hogy a leglátványosabb modellek közé sorolható a Christopher Nolan által rendezett Batman trilógiában, A sötét lovagban szereplő csúcsmodell.
Nolan és a produkciós tervező, Nathan Crowley közösen tervezték meg a Batmobilt. A legfőbb irányvonalat a Hummer és Lamborghini adták, de a formaterve teljesen egyedi, katonai járművekből merítették a legtöbb inspirációt és ötletet. Az biztos, hogy megérte játék autókból számtalan prototípust építeni, hiszen a jármű teljes súlya nagyjából 1360 kg és semmilyen más autóhoz sem hasonlítható.

 

BaTumbler_HD

 

Joker – Vaydor

Joker nélkül szinte elképzelhetetlen lenne a Suicide Squad – Öngyilkos osztag című szuperprodukció. Hát még a különleges autója nélkül, ami annak idején még a film készítőinek is ismeretlen volt.  A neonfényű, harsány színű sportkocsi bizony egy Vaydor, amivel véletlenül találkoztak a producerek és azonnal megtetszett nekik a különleges járgány. Ez az egzotikus ritkaságnak tűnő kocsi: egy tízéves Infiniti G35-ből épült. A jellegtelen formájú, de műszakilag kifogástalan japán kupét teljesen lecsupaszították, és erre építették fel azt az autót, ami még Joker extrém stílusához is remekül passzol!

 

00-Nick-Kernick-Suicide-Squad-Joker-Car-1024x683

 

Nissan Skyline GT-R

Verdák, csajok és féktelen száguldás. Ez a Halálos Iramban filmek titkos receptje.  Rob Cohen-nek minden bizonnyal megérte 2001-ben útjára indítani a Halálos iramban szériát, hiszen világszerte odavannak érte.
A filmekben persze tucatnyi autócsodában gyönyörködhetünk, de az egyik legszebb modell mégis a Skyline GT-R-ének tartott R34-es modell. Az egyedi tervezésű 1999-től 2002-ig gyártott R34 GT-R 7,5 cm-rel rövidebb elődjénél, az R33-nál, súlya pedig több mint 1500 kilogramm. 280 lóerős RB26DETT motornak hála az egész filmet végigrepeszthették vele! Nem csoda, hogy oda vagyunk a kék neonnal, és nitroval felturbózott klasszikusért!

64119_511901_1000x700

 

Eleanor – Mustang Fastback

A Nicolas Cage nevével fémjelzett, 2000-ben készült Tolvajtempó, igazi kasszasikernek számított annak idején és nem csupán a színészi alakítások miatt. Az eredeti 1974-es Tolvajtempóban egy módosított 1971 Ford Mustang Sportsroof-ot használtak, csak a 2000-ben készült filmben szerepel egy ’67-es Mustang Fastback (Shelby GT500), Eleanor néven. A rengetegszer átalakított Mustangban egy nyolchengeres motor van 400 lóerővel, lejjebb eresztett kasztnival, 17 colos kerekekkel és persze a nitrós Go-Baby-Go gombbal, úgyhogy megéri beülni a volán mögé, ha igazán repeszteni van kedvünk!

 

eleanor

 

Ferrari 308 GTS

Igazi filmes veteránnak számít az 1980-as években útjára indult Magnum című sorozat Ferrari 308 GTS modellje. A sorozat főszereplőjét Tom Selleck-et valószínűleg nem csupán a bikinis lányok miatt irigyelték annyian, hiszen az egyedi tervezésű tűzpiros Ferrariért milliónyi férfiszív vágyakozott. A térhálós acélváz szerkezetű 308 GTS nem ritka típus, több mint 12 ezer darabot gyártottak belőle, és 10 évig volt a piacon.

 

1 méter magas, 4,2 méter hosszú bombázó formájába minden megvan, ami egy vérbeli sportkocsira jellemző: lapos orr felnyíló bukólámpákkal, hangsúlyos, széles és magas kerékjáratok, elfektetett szélvédő, dupla kerek hátsó lámpák, széles nyomtáv, négy csőből ordító kipufogó. Egyetlen hibája talán, hogy annyira alacsony (1120 mm magas), hogy az átlagember haja szó szerint kilóg, ha kivesszük a tetejét. Annyi baj legyen! 

1200px-1984_Ferrari_308_GTB_qv

 

Interceptor

Elegáns, fekete és nagyon brutális! A Mad Max filmek fekete Pursuitja egy limitált kiadású GT351-es verziója a Falcon XB-nek. Az autó 1973-ban született és a Ford Falcon Coupe XB GT nevet kapta. A típust kizárólag Ausztráliában forgalmazták. A filmben szereplő autót nem kapták fel elsőre, a kezdet kezdetén csupán szériaautó funkciót töltött be.

 

1976-ban a film készítői, Byron Kennedy és George Miller nekiláttak keresni egy olyan autót, ami eljátszaná a fekete rendőrségi Inteceptor szerepét. A leglátványosabb módosítás a karosszérián történt. Ez a Monzától kölcsönvett első rész és a kompresszornak a motorháztetőből kilógó felső része volt. A felnik Sunraysia nevű, acél közepes teherautó felnik voltak. A gumik B. F. Goodrich T. A. Radials elöl 245/50 R14, hátul pedig 265/50 R15 mérettel. A kipufogó üvegszál betétes felfelé mutató végekkel. A kocsi motorja 300 lóerős 5,7 literes, V8-as, 32 szelepes gyári. Ugye ti is elvinnétek egy körre?

mad-max-1

 

Ezek után nincs más hátra mint előre: irány bankot robbantani!





2017-ben jönnek a legjobban várt filmek! Moziőrültek figyelem! Mutatjuk mitől robban fel jövőre a filmvilág!
Karácsonyi nyomozás: Hol lehetnek most kedvenc ünnepi hőseink? Van, aki elzüllött, van, aki politizál, de senki se fér a bőrébe! Mi lett kedvenc karácsonyi filmhőseinkből?
„Felvétel indul!” – 5 kiváló film, amit Magyarországon forgattak Nézzünk be együtt a kulisszák mögé, hogy kiderüljön, milyen filmekben tűnik fel a szépséges Budapest!
Baja tehetségei: Antal Dávid – gokartversenyző Amikor először gokartba ült, pályacsúcs lett a vége. A lelkesedés azóta töretlen, és az eredmények sem maradtak el.
Különcség mesterfokon, avagy furcsa sportok a nagyvilágban Van, aki forrón szereti. Vagy inkább extrémen? Mutatjuk a legfurcsább sportokat!
Mindenki ezt akarja! – különleges receptek spárgából Ha május, akkor spárgaszezon! Mutatjuk a legszuperebb recepteket!
Mint a villám! – szuper édességek sütés nélkül Ha nincs kedved bajlódni a sütéssel jó helyen jársz! Mutatjuk, hogy lehetsz a sütik királya!
Locsolásért hol jár puszi? – furcsa húsvéti szokások innen és túl Nyúlcipőt fel! Megnéztük, hogyan töltik az ünnepet más országok népei!
Az 5 legkiakasztóbb főnöktípus Ilyen, mikor a hóhért akasztják! Mutatjuk ki az a főnök, akitől kiborul a bili!