Jóga jótékony hatásai

A jóga áldásos hatásával már évezredek óta tisztában vannak az emberek. Eredetét tekintve egy ősi indiai valláshoz kötődik, ám egykoron még csupán az alternatív gyógyászat keretei között alkalmazták. Sokan nem tudják, de a jóga nem csak egy mozgási lehetőség, sok jótékony hatással is rendelkezik. Mind a testre mind a lélekre hat, így egyfajta kikapcsolódást is nyújt az izmok átmozgatása mellett. Nézzünk néhány pozitív hatást a sok közül:

5-egyszeru-joga-poz-a-makacs-hasi-zsirparnak-ellen1

A jóga öregedés gátló hatással bír

A jóga segít abban, hogy fittek lehessünk, illetve abban is, hogy a korunknak megfelelő vitalitással és életerővel élhessük a mindennapjainkat. Aki rendszeresen jógázik tovább megőrizheti életerejét és testi aktivitását. 

 

Jó hatással van az egyensúlyhiányra

Az asszimetria, vagyis más néven az egyensúlyhiány számos probléma okozója lehet. Amennyiben egyensúlyhiányban szenvedünk, rendszeresen előfordulhat, hogy rossz a közérzetünk, stresszesek, fáradtak, ingerlékenyek vagyunk. A testünkben folyamatos feszülés jön létre, amely következtében akár sérülések is bekövetkezhetnek. Alkalmanként fájdalomérzet is társulhat az asszimetriához, ezért mindenképpen törekedni kell arra, hogy visszaállítsuk a testünk egyensúlyát. Erre tökéletes megoldást nyújt a jóga, ezért azok számára, akik a fenti tünetek valamelyikét hosszabb távon is tapasztalják, mindenképpen ajánlott rendszeresen elvégezni néhány jógagyakorlatot.

20131011-ez-zsir-jogaklikk-a-joga1

 

Jótékonyan hat az emésztésre

Az emésztés javulása azzal hozható összefüggésbe, hogy a jógapózok minden irányba átmozgatják a testünket és a belső szerveink nem a megszokott módon kerülnek nyomás alá. Ehhez jön még hozzá a teljes tüdős jógalégzés, melynek lényege, hogy először a hasunkba szívjuk a levegőt majd fokozatosan töltjük meg a tüdőt, végül a kilégzés is alulról fölfelé történik. A levegőnek ezen hullámzó áramlása folyamatos masszázst biztosít a hasüregi szerveknek, ami kedvezően hat az emésztésünkre. Viszlát puffadás, székrekedés és gyomorsav túltengés, helló jóga. 

 

Hajlékonyabbá teszi a testet

Sok ember számára talán riasztó lehet egy-egy jógagyakorlat, mert úgy gondolják, hogy ők nem képesek végrehajtani a feladatokat. Emiatt nem is kezdenek bele a jógázásba. Pedig a jóga nyújtógyakorlatai éppen azt teszik lehetővé, hogy az „elöregedett” test ismét rugalmassá és hajlékonnyá válhasson, így még a legnehezebb gyakorlatok is, korhatár nélkül elvégezhetőek lesznek, kellő gyakorlás és nyújtás után. 

acro_yoga_couple

Stresszt old

Ha van valami, amiért a jógát mindenkinek receptre kellene felírni, az a stresszoldó hatása. Befeszült nyak, bemerevedett vállak, álmatlanság, feszültség, gyomor problémák, ingerlékenység, dekoncentráltság stb. A stresszt sok minden kiválthatja, de bármi is legyen az okozója, a jógával segíteni tudunk magunkon. Jógázás közben átmozgatjuk az összes izomcsoportot, kimozgatjuk a bemerevedett részeket, megnyugtatjuk az idegrendszert, ezzel kieresztjük a gőzt is. A gyakorlás során légzésünk mélyebb és kontrolláltabb, az oxigéndús levegő segít felfrissülni. Elménket koncentráljuk, figyelmünket a gyakorlásra és a légzésre irányítjuk, gondolataink megnyugszanak. Egy ilyen 1,5 órás minőségi szünet a napi rohanásban felbecsülhetetlen értékű tud lenni.

4

Egészséges gerinc fenntartására

Az emberi test mozgásra lett kitalálva és amíg vadászattal tengettük napjainkat nem is volt semmi gond. Egyenetlen talajon jártunk, felegyenesedve, magunk elé nézve, fejünk a gerincoszlopunk felett volt, ami ideális a terhelés szempontjából. De gondoljunk csak bele, mennyire megváltozott az életvitelünk. Először is rengeteget ülünk: kocsiban, tömegközlekedésen, suliban, munkahelyen, kaja közben, TV előtt, baráti találkozások alkalmával. Sokkal többet lógatjuk előre a fejünket: laptop előtt, mobilozás közben. Ilyenkor a 3,5-4 kilós koponyánk egyből nehezebbé válik a nyakunk és vállunk számára, vagy épp derekunkban keletkezik fájdalom. És mind emellett rohanunk, több stressz ér minket, és még a mozgásnak is kevesebb időt szentelünk. De szerencsére a jóga orvosolni tudja ezeket a problémákat, és segít megőrizni illetve visszaállítani gerincünk egészségét. Először is a gerinc hosszanti nyújtása segít eltávolítani az ülés, cipekedés, előre görnyedés során összepréselődött csigolyákat. A gyakorlás során folyamatosan erősítjük a mélyizmokat a gerinc mentén, ezzel javítjuk a testtartásunkat. A csavarásokkal pedig segítünk, hogy javuljon a tápanyagellátás a gerincben, stimuláljuk és energetizáljuk a gerinc idegeit, így ismét rugalmassá és egészségessé válik.

Fontos megjegyezni viszont, hogy amennyit segíteni lehet a jógával, ugyanannyit lehet rontani is, ha nem megfelelően végezzük, vagy ha nem a nekünk való a gyakorlatokat végezzük. Érdemes először tehát mindenképp hozzáértő jógatanár segítségével begyakorolni.





Te is lehetsz fogkrém reklám Az otthoni fogfehérítésnek nem csak előnyei vannak, sőt. Utánajártunk; lehet inkább szakemberre kéne bízni!
Gránátalma az új csodaszer A gránátalma nem kamu, tényleg egy csodaszer. Rengeteg jótékony hatással van a szervezetünkre. Próbáltad már?
Melyik oldalunkon érdemes aludni? Neked is sokat fáj a hátad vagy a nyakad? Gondold csak végig milyen pózban szoktál aludni!
Dobd ki a chipset! Itt vannak az egészséges nasik Egy kis különleges rágcsálni valóra vágysz, vagy csak le szeretnéd nyűgözni a barátaidat? Itt van pár szuper ötlet!
Mutatjuk a 2016-os, őszi divattrendet A divattervező szerint elég izgalmas ősznek nézünk elébe. Színek, formák, anyagok, szóval mindent megtalálsz a cikkben.
A legnagyobb beauty bakik Mutatjuk melyek azok a sminkelési hibák, amiket semmi képen se kövess el.
Újabb ütközet: vaj vs. margarin A "vaj vagy margarin háború" jó ideje tart már. Nézzük, hogyan is állunk most.
Egészséges csodaszer, a Smoothie Egészséges finomságra vágysz? Hallottál már a smoothieról? Ha még nem, néz meg mi is ez!
Így hozd formába a popsid a nyárra Unod a guggolásokat? Mutatjuk milyen szuper gyakorlatokkal lehet neked is formás és feszes feneked a bikiniszezonra!