5 rejtett ékszer Baján

A legnépszerűbb helyek Baján általában a főtér vagy a Déri kert esetleg a kilátók valamelyike, a sziget, a sétányok, a Halász part és még sorolhatnánk. Összegyűjtöttünk pár olyan szép helyet, amit talán nem látunk minden nap, ritkán járunk arra vagy amelyek a város különböző pontjain vannak eldugva és ebből adódóan talán nem olyan közismertek, mint a fentebb felsorolt helyek, de annál szebbek.

Az első ilyen a Telcs Ede utca. A Zsinagóga felől jobbra bekanyarodva érkezünk, majd egyenesen haladunk tovább, és már meg is érkeztünk a tett helyszínére.

Telcs Ede utva

Az egész nagyon hangulatos a keskeny úttal, a kis kanyarral, a két régi lámpával a falon, a pici járdákkal. Ez az eldugott kis utca sok fotózó turista kedvence, a mediterrán hangulata miatt.

A következő helyszínünk a Déri Miksa köz, amely összeköti a Deák Ferenc utcát, a utcával, és közepén találjuk Roosevelt teret. Az utca szintén mediterrán hangulata miatt nagyon szép. Az egész köz hangulatát tovább fokozza a macskakő.

Macskaköves Déri Miksa köz

Az utca másik vége tehát a Batthyány Lajos utca. Itt találjukGyümölcsoltó Boldogasszony Görögkeleti Plébániatemplomot, vagy kis szerb templomot, ahol alkalmanként komoly és könnyűzenei hangversenyeket rendeznek.

Gyümölcsoltó Boldogasszony Görögkeleti Plébániatemplom

Tovább haladva a Batthyány Lajos utcán a Szabadság utca irányába kicsit lejjebb megérkezünk a Duna Hotel mögötti lépcsősorhoz, ezen keresztül lejutunk a sétányra, a Parti utcába. Nagyon szépen felújított ez a partszakasz, és az egész látkép magáért beszél.

20160812_182756

Tovább sétálva elérkezünk a Bagolyvárhoz. Miskolczy Ferenc (1899-1994) festőművész otthona volt a Parti utca 1. szám alatt jegyzett épület. A festő a városnak adta az épületet, még életében, és cserébe azt kérte, hogy halála után emlékházként legyen látogatható. A bajaimuzeum.hu információi szerint helytörténeti és képzőművészeti kiállítás tekinthető meg az épületben, van nyári és téli nyitva tartásuk egyaránt.

20160812_183118

Gyertek ki a bajai mentőállomás nyílt napjára! A legjobb rendezvény a hétvégére, kicsiknek nagyoknak egyaránt!
Gálos Roland veretlen a Német Bundesligában! Ötödik mérkőzését is megnyerte a Mogyi Felsővárosi Ökölvívó Se Baja sportolója!
Kovács Csaba: Szállodahajók érkezhetnek Bajára Hamarosan nem csak elhajózni láthatjuk majd a folyami luxushajókat.
Bajáról loptak bicikliket, de elfogták őket a rendőrök Baján több helyről is loptak bicikliket az urak, de szerencsére elfogták őket a rendőrök.
Kiadni a lakást? – Na még mit nem! Minden, amit a bajai albérletpiacról tudni akarsz. Azt is kinyomoztuk, miért nehéz albérletet találni manapság Baján.
Indul a tanév, megkérdeztük mennyi az annyi? Nem olcsó az iskolakezdés. Utánanéztünk mennyit költenek a bajai szülők az iskolás gyermekeikre.
Azok a bajai kerékpárutak A kerékpáros és gyalogos közlekedés megkönnyítésének érdekében változások várhatóak a jövőben.
Online világom – Interjú Patuskával A bajai Patuska Youtube csatornája több, mint 24000 feliratkozóval, az egyik legnézetebb hazai videós csatorna.
Nagy bajai kávézóteszt 2.0 2016-ban ismét bevállaltuk! Beültünk a bajai kávézókba, pontoztunk és rangsoroltunk. Mutatjuk Nektek az eredményt.