Ölnél egy cipőért?

A PETA nem egy szívbajos szervezet, bár sokszor elgondolkodom azon, hogy ezekről a témákról lehet-e kevésbé radikálisan szólni. Azt gondolom az akcióik képesek arra, hogy elérjék a nagy tömegek ingerküszöbét, és még a sajtó is foglalkozzon velük. Így vagy úgy, de a téma napirendre kerül, beszélgetéseket vagy éppen vitákat generál. Ez alkalmas arra, hogy elinduljon valami, valami, amit a PETA szeretne “megtanítani” az állatok védelméről.

A  PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) egy amerikai állatvédő szervezet, amely elutasítja az állatok bántalmazásának és kihasználásának bármilyen formáját, például az élelmiszeriparban, a ruházat, a szórakozás terén vagy kísérleti alanyként.

 

Leányvállalatai az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Hollandiában, Németországban, Indiában, Ausztráliában és Ázsia Csendes-óceáni térségében működnek. A szervezet az agresszív médiakampányairól híres.

 

1024-PETA-LoveUsDontEatUs

A szervezet 1980-as megalakulása óta sokszor verte már ki a biztosítékot. A többi, jóval visszafogottabb szervezet egy részről nem bánja a PETA tevékenységét, mert általuk az ügyek mainstreammé válnak, köztudatba kerülnek, és az ő munkájukat támogatják. Ráadásul rengeteg híresség támogatja őket, akik megjelennek kampányaikban, így még nagyobb figyelmet generálva a szervezetnek. Van, aki úgy véli, hogy a PETA fontos, sőt elengedhetetlen része az állatok jogaiért való küzdelemnek, és nélküle fele annyian sem figyelnének erre a témára.

 

Persze a PETA azért nagyon jól megél ebből, hiszen az ismertsége révén az adományok jelentős részét ők viszik el. Az ismertséghez pedig kompromisszumok kellenek, – például olyan iparágakkal való együttműködés is, melyekben állatokat használnak fel – de persze tudjuk, hogy mindennek ára van…

 

 

Elég borsos ára van annak például, hogy az ázsiai szervezetük egyik mostani reklámkampányát az Ogilvy & Mather ügynökséggel készíttették el.  A kampány apropója az egzotikus állati bőrök használatának elutasítása, amely témát sikerül ismételten úgy feldolgozni, hogy az totálisan megossza a közvéleményt. A film durván rá akarja ébreszteni az embereket, hogy minden csillivilli kígyóbőr cipő vagy krokodilbőr táska egy hús-vér élőlény életébe kerül. Bár kétségkívül, az emberek többsége tisztában van ezzel, de amit nem látok, az nem fáj alapon nem törődnek vele. A film felhívja ugyan a figyelmet a tényre, de ez csak egy kezdő input a folyamatban. Nem hiszem, hogy attól, hogy valakit most szembesítenek ezzel, nem vesz többé bőrből készült darabokat. De ha sokszor, sokféleképpen teszik meg, akkor várható valamiféle változás hosszú távon, gondoljunk csak a bundákra!

 

A film egyébként hihetetlen mennyiségű vitát generál a közösségi oldalakon. Rendkívül sok vélemény és álláspont ütközik, és újabb és újabb kérdések merülnek fel. A többi között például az, hogy igen, ez az egzotikus állatokról szól, de mi van a marhákkal vagy a disznókkal, hiszen ők is érző lények. Vagy például felmerült az is, hogy az emberek amióta világ a világ hordanak állati bőrből készült ruhadarabokat, miért elítélhető ez most jobban, mint mondjuk az ősemberek esetén. Számtalan kérdés merül fel, úgyhogy lehet, hogy a reklám megoldása túl nyers, túl gyomorba vágó, de a célját elérte: a tömegek elgondolkodnak a témáról és beszélnek róla. Ez pedig annyit jelent, valami elindulhat.

 

A film megtekintése csak azoknak javasolt, akiket nem zaklat fel a nyers hús és a belsőségek látványa!

 

 





Férfidivat női szemmel: tiltó-listás és “kell” darabok A férfiak kevésbé követik a divatot, mint a nők. Titokban mégis figyelik az aktuális trendeket, hogy mi a menő és mi nem.
Mutatjuk a 2017-es fürdőruhatrendet. Igen, a férfit is. Hölgyek és urak! Ha még nem vettétek meg az ideit, nektek szól a cikkünk!
5+1 első mondat pasiktól, mely az utolsó is. (szavazással) Közhelyes és katasztrofális dumák, amelyekkel a pasik csajozásra vetemednek Vajon tudatában vannak a kimondott szavaknak?
Nagyszínpados lett a Blahalouisiana A bajai Schoblocher Barbi zenekara egyre népszerűbb. Nagy bulit csaptak a SZIN-en!
BRÉKING: Ossó Balázs bejutott Nem szeretünk azzal jönni, hogy megmondtuk, de mi megmondtuk. Bajai a házban!
A tatyóm nélkül soha! Mi mindent vagyunk képesek magunkkal cipelni a kényelmünk érdekében? Gyakorlatilag bármit, ami belefér.
Mindenki nyugodjon le: pornó is lesz a virtuális valóságban (+18) Egyébként pedig - ha akarod, ha nem - virtuális valóságban fogsz élni. Zuckerberg is megmondta, a VR évtizede jön.
Mert a kommunizmusnak saját indiánja is volt Ma 76 éve született Gojko Mitic, a keleti blokk legendás Winnetou-ja.
Egy online shopper vallomása Online shopping vagy nem online shopping? Évről évre egyre nagyobb népszerűségnek örvend a virtuális vásárlás.