Viszlát zsírpárnák! – Ezért fogyassz mogyoróvajat

A mogyoróvaj ma már számos országban népszerű, régen viszont csak az amerikai filmekből ismerhettük. Az USA lakói évente összesen 800 millió dollárt költenek erre a krémes, sós finomságra, mely eredetileg az inkák, és az aztékok eledele volt. A mogyoróvajat az indiánok eredetileg pörkölt mogyoróból készítették,  melyet pépes állagúvá törtek. Bár ősi “recept” nem maradt fent ebből a korból, a ma készülő organikus mogyoróvajak nem sokban különböznek régi társaitól. Vajon milyen pozitívummal bír amellett, hogy finom?

 

Szívbarát

A földimogyoró Omega-6 zsírsavat tartalmaz, minimális mennyiségben pedig Omega-3-at is. Tudósok által többszörösen igazolt tény, hogy az egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírok kiegyensúlyozott fogyasztása csökkenti az első számú népbetegség, a szív- és érrendszeri megbetegedések előfordulásának arányát. Tartós fogyasztásával csökkenthető és normalizálható a magas koleszterinszint. 

 

Fehérjeforrás

Naponta 2 kiskanálnyi mogyoróvaj nemhogy belefér bármilyen diétába, még segíti is azt. Ezen mennyiség 7 gramm fehérjét tartalmaz, ami elengedhetetlen része egy egészséges reggelinek. Épp ezért pompás választás a filmekből ismert mogyoróvajas pirítós. Amellett, hogy tápanyagértékei kiválóak, hosszabb teltségérzetet is biztosít, mint ha mondjuk lekvárral kenjük meg a reggeli toast-unkat. Aki sportol, arra edzések előtt és után is jó hatással lesz ez a finomság.

 

“Jó zsír”

Sok diétázó, vagy egészségtudatos ember fél a zsírtartalmú ételektől. 1 gramm zsír 9 kalóriát tartalmaz. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy mindenképpen meghízunk tőle. A zsírok a sejtek építőanyagai, melyek nélkül a sejtek nem tudnak megfelelően működni. A zsírbevitel a legjobb esetben a napi kalória bevitel nagyjából 25-30%-a, amely telített és telítetlen zsírsavakból kell, hogy összeálljon. Ha 1:1 arányban visszük be ezeket a szervezetbe, nincs miért aggódnunk. A mogyoróvaj sokkal több telítetlen zsírsavat tartalmaz, mint telítettet, így fogyasztása nemhogy csupán megengedett, hanem ajánlott is mindenki számára, súlytól függetlenül.

 

Káliumbomba

Még mielőtt bárki megrettenne, hogy valamiféle káros anyag bevitelére próbálnánk rábeszélni, tisztáznunk kell a kálium szervezetre gyakorolt hatását. Testünk különböző sejtjei összesen átlagosan 150 g káliumot tartalmaznak, a napi ajánlott bevitel 2 és 6 gramm között mozog. A mai kor emberei közül sokan túlzásba viszik a sófogyasztást. A túlzott nátriumbevitel által kockáztatjuk a szív-és érrendszeri betegségek kialakulását. A kálium hatásosan veszi fel a harcot a nátrium okozta károsodások megelőzése érdekében. Mivel a földimogyoró, és a mogyoróvaj káliumban gazdag élelmiszer, jó barátunk lehet, ha sósan eszünk.

 

Tele vitaminnal

A finom krém E-vitamin tartalma, mely kiváló antioxidáns, valamint immunerősítő B6-vitaminja jó hatással bír az egészségre. Mindezek mellett a mogyoróvajban magnézium található, amely szükséges a csontok épségének megőrzéséhez, és az izmok regenerációjához. Minimális cinket is megtalálunk benne, amely szintén az immunrendszer orvosaként ismert.Health-Benefits-of-Peanut-Butter

 

Fontos! Ha boltban vásárolunk mogyoróvajat, olvassuk el a címkén található információkat! Számos termékhez adnak túlzott mennyiségben sót, és cukrot, nem árt tehát az organikus termékek után nyúlni!

 

A legjobban akkor járunk, ha mi magunk készítjük el otthon. A recept egyáltalán nem titkos: 20 dkg földimogyorót, fél teáskanál sót (csökkentett nátriumtartalmú, vagy himalája só a legjobb választás), 1 teáskanál mézet (diétázók édesítőszert) egy aprítógép segítségével pépesítsünk össze, körülbelül 3-5 percig hagyjuk a gépet dolgozni. Ezután keverjünk hozzá 1 evőkanál zsiradékot (lehet napraforgó-olaj, de kókuszzsírral, vagy földimogyoró olajjal még jobban járunk), és dolgozzuk homogén állagúvá a krémet. 





Chia mag – Ez történik, ha elkezded fogyasztani A fekete magocska méltán szerepel a superfood-ok listájának élén. Ha fogyasztod, garantáltan érezni fogod!
Hol rontod el a diétádat? Egy ideje már fogyókúrázol, de még mindig ugyanannyit mutat a mérleg? Segítünk, miért!
Koleszterinszintünk 6 legjobb barátja Ha lehet, inkább előzd meg a betegség kialakulását. Őrizd meg a jó koleszterinszintet!
Kakaómustra: Ez kerül a gyerekek pöttyös bögréjébe Lerántjuk a leplet a közkedvelt csokoládés italról. Lássuk, melyek a legjobbak!
Borotválkozni tilos! – mindent a novemberi szőrnövesztésről A hónap közepén sok embernek szemet szúrhat a szakállas és bajuszos férfiak növekvő létszáma. Miért csinálják?
Tuti tippek őszi méregtelenítéshez Néhány nap alatt energiabombává varázsolhatjuk szervezetünket, ha egy kicsit odafigyelünk. Viszlát, téli vírusok!
Baja tehetségei: Engler Zsuzsanna – testépítés Korán kel, süt-főz, reggelit csomagol, keményen dolgozik, szuper anyuka és még szuperül is néz ki. De hogyan csinálja?
Ezért fontos a reggeli A nap egyik legfontosabb étkezése, mégis sokan kihagyják. Elmondjuk, miért NE induljunk el reggeli nélkül!
Csempéssz zöldséget a tányérra! – Trükkök szülőknek Nem eszik a gyerkőc zöldséget? Remek ötleteink vannak!