Rövid távon egészség, hosszú távon betegség

Rengetegféle diéta és táplálkozási forma közül válogathatunk, ha egészségesen akarunk élni. Egyes diétáknak komoly rajongótábora van. Ilyen a nyers táplálkozás, aminek Magyarországon is gyarapszik a tábora. Már a neve elárulja a lényegét: követői csakis nyers ételeket fogyasztanak, zöldségfélék, gyümölcsök, ehető gyomnövények, gyógynövények és virágok, gabonafüvek levelei, magvak, olajok, algák és tejtermékek teszik ki étrendjüket. Kizárólag sütés, főzés, párolás és fagyasztás nélkül fogyasztják őket. Mivel a kezeletlen tej fogyasztással fertőzés veszélynek vannak kitéve, hőkezelt terméket pedig nem fogyasztanak, sokan lemondanak a tejtermékekről is. Így az igazán extrém követők elhagynak minden állati eredetű táplálékot, és ötvözik a nyers és a vegán táplálkozást, azaz nyers-vegánok lesznek.

 

Szerintük az emberek a főtt ételekben a biztonságot, kapcsolatot és a szeretetet keresik, csakúgy, mint a drogokban, alkoholban. Ezért könnyen függőséggé válik. Főtt étel fogyasztás után megemelkedik a fehérvérsejtek száma, mivel az enzimben halott ételekre így reagál a szerveztet. Ezenkívül a főtt és sült ételek elsavasítják a szervezetet. Fontos érvük a nyers étel fogyasztás mellett, hogy az élő szervezetek bioenergiával rendelkeznek, elektromos mező látható körülöttük, ami hőkezelés hatására eltűnik.

A tejtermékek ellen nem csak a baktériumok miatt vannak ellenérveik. Szerintük nem normális, hogy az ember babakora után is fogyaszt tejet, ráadásul az egyetlen faj a természetben, ami egy másik faj tejét issza.

 

Előnyei közé szokták sorolni, hogy növeli az energiaszintet, megkönnyíti a szervezet számára az emésztést, elősegíti a fogyást, szebbé teszi a bőrt. Hőkezelés során a táplálék veszít vitamintartalmából, a nyers ételekben viszont a hasznos összetevők megmaradnak.

0a963abdb4773b5b09b8d76257d09b6e

 

Lássunk néhány példát, hogy  melyek azok a zöldségfélék, melyeket valóban jobb nyersen fogyasztani:

Fokhagyma – nyersen fejti ki legjobban a hatását, ezért ajánlott a főzés legvégén az ételbe tenni.

Brokkoli és vízitorma– hő hatására csökkennek a glükozinolátok védőhatása, melyeknek rákellenes hatásuk van.

A gyümölcsök és a zöldségfélék valójában már a tisztítás során veszítenek vitamintartalmukból, a hámozás és a szeletelés pedig 10%-ra is növelheti ezt a veszteséget. A hosszan tartó főzés után alig marad C-vitamin tartalma az ételnek.

 

Főzve jobb

Spenót – nyersen fogyasztva is vitaminbomba, de párolva sokkal könnyebben nyeri ki a szervezet a benne levő kalciumot. Ehhez mindössze 5 percnyi párolásra van szükség.

Sárgarépa – a főtt sárgarépából sokkal több béta-karotint tud a szervezet felvenni, amit aztán A-vitaminná alakít át.

Hagyma – gyulladáscsökkentő flavonoidot tartalmaz. Főzés során a hagyma növeli a flavonoidok mennyiségét, azonban 5 perc után már csökkenni kezd ez a szint. Érdemes zsiradék helyett vízzel párolni. Ajánlatosabb sárga vagy lila hagymát választani, ugyanis a fehér hagymának van a legalacsonyabb flavonoid tartalma.

 

Természetes a rengeteg pártfogója számtalan érvvel áll elő, de a másik oldalon is akadnak kampányolók. Ők a dietetikusok, és azok az emberek, akik megsínylették a diétát és egészségükkel fizettek. Az alultápláltságon kívül sokféle mellékhatásról beszámoltak:

– inzulinrezisztencia

– pajzsmirigy-zavar, hormonzavar

– akár 5 hónapot is igénybe vehet a csonttörés beforrása

– levertség, fáradékonyság, megnövekedett alvásigény, hirtelen álomba zuhanás

– libidócsökkenés, herék összemennek

– szívritmuszavar, vérnyomásproblémák

– gyulladások

– bőrbetegségek, pl.: pikkelysömör, ekcéma, pattanás

– meddőség

– depresszió, levertség, hangulatingadozás, érzelmi labilitás

– csomókban hulló haj, nagyon lassú hajnövekedés, vagy teljesen le is állhat

– fogszuvasodás (a rengeteg gyümölcs miatt)

– 40-50 évek kor körül a fiatalos bőr hirtelen pergamenszerűen elvékonyodik és ráncosodik

És a tünetek közel sem érnek itt véget.

 

Természetesen senkit nem szeretnénk elrémíteni a nyers táplálkozástól, ugyanis rövid távon rendkívüli gyógyító hatásról számolnak be az emberek, és odafigyeléssel nem alakulnak ki hiánybetegségek. Érdemes kipróbálni méregtelenítőkúra-szerűen. Az életvitelszerű nyers táplálkozást viszont mindenki fontolja meg alaposan.





Zsírgyilkosok a konyhában – te tudod mire képesek? Megéri körbenézni az otthoni fűszeres polcon, mert könnyen értékes kincsekre bukkanhatunk!
Sok paradicsom, nagyon kis helyen Olyan paradicsomültetési módszert mutatunk, ami megsokszorozza a terméshozamot.
4 ínycsiklandó sós muffin recept Számtalan variációban el lehet készíteni a muffint. Most a kedvenc sós muffin receptjeinket válogattuk össze.
Így tornáztasd a szemedet – Meglátod, megéri! A szem túlterhelését leginkább a számítógép előtt eltöltött órák okozzák, de szemtornával megelőzhetjük a bajt!
Varázsolj ünnepi illatokat az otthonodba! Miért költenél légfrissítőkre, mikor minden kéznél van ahhoz, hogy csodás illatokat varázsolj?
9 őszi frizura ötlet Egyszerűen elkészíthető, csodaszép frizurák egyenesen a kifutóról.
Hogyan használjuk a rossz harisnyát? Ne dobd ki a szétszakadt harisnyádat, inkább adunk ötleteket, mire hasznosíthatod még!
Hol rontod el a diétádat? Egy ideje már fogyókúrázol, de még mindig ugyanannyit mutat a mérleg? Segítünk, miért!
Délutáni szundi vagy kávé? Egy serkentő kávé vagy egy pihentető szundi? Cikkünkből kiderül melyik a hatásosabb!