Ne szórakozz a bajaiakkal! (Frissítve)

Nem kis felháborodást keltet a bajaiak körében a nemrég megjelent Knorr-reklám, melyben a cég fejlesztő séfje polgárpukkasztó módon mutatja be, szerinte hogyan kell elkészíteni a bajai halászlét gyorsan és egyszerűen. Az internet népe felrobbant, egyesek egyenesen kikérték maguknak az immáron hungarikummá nyilvánított ínyencség megszentségtelenítését.

 

Zsigó Róbert, a térség országgyűlési képviselője, Fercsák Róbert polgármester, valamint Vedelek Norbert alpolgármester levélben fejezték ki nemtetszésüket Regina Kuzminának, az Unilever Magyarország Kft. ügyvezető igazgatójának és Bajára invitálták az érintetteket egy igazi (!) bajai halászlé elfogyasztására. 

 

A reklámfilm és a levél kapcsán Vedelek Norbert alpolgármestert kérdeztük, aki elmondta, többször látta már a videót, és első reakciója a döbbenet volt.

 

“Mint minden bajai, felháborítónak tartom ezt a reklámfilmet, mert köze sincs a valósághoz. Nyilván egy multi reklámfogásáról beszélünk, ami elég nagy zavart kelt”.

 

Arra a kérdésünkre, hogy a vállalat meghívása milyen célból történt, illetve milyen célt érhet el, az alpolgármester azt mondta, hogy véleménye szerint a cégnek azzal kellett volna kezdenie, hogy megkeresi a bajai értéktárat, önkormányzatot, vagy bármelyik bajai állampolgárt. Így felvilágosíthatták volna őket, hogyan készül a bajai halászlé. 

 

“Ha már nem tájékozódtak előre, akkor szeretettel várjuk őket utólag, hogy megismerjék, milyen is az igazi bajai halászlé”. 

 

Vedelek Norbert elmondása szerint a városvezetésnek nincsenek illúziói azzal kapcsolatban, hogy a vállalat visszavonná a reklámfilmjét, viszont azt el szeretnék érni, hogy a bajaiak álláspontját is elismerje a cég, hogy a reklámban mutatottak még csak meg sem közelítik a bajai halászlé elkészítési módját, ily módon az elnevezése megtévesztő. 

 

“Várjuk az Unilever válaszát, attól tesszük függővé a további lépéseket” – zárta gondolatát az alpolgármester. 

Vedelek Norbert

Vedelek Norbert alpolgármester

Az ügy kapcsán Radnóti Miklóst, a Bajai Halászléfőző Bajnokok Klubjának társalapítóját is megkérdeztük:

“Teljesen fel vagyok háborodva a reklám kapcsán, mert azt a bajai halászlevet, ami nemrégiben hungarikum lett, arra használják, hogy a Knorr halkockát reklámozzák vele. A halkocka biztos nagyon hasznos és jó dolog, de nem készülhet belőle igazi bajai halászlé. Én is szoktam használni ilyesmit, például amikor hamis halászlét készítek, de azt házilag csinálom”.

 

A halászléfőző mester nem gondolja, hogy szándékosan akarják ezzel megtéveszteni az embereket, szerinte a Knorr csupán eladni próbálja a terméket. “Minden bajai tudja, hogyan készül az igazi halászlé, jogos a felháborodás tehát.” – mondta Radnóti Miklós.

 

155795_185086831508306_424776_n

Radnóti Miklós (kép: facebook)

A másik felet, az Unilever Magyarország Kft.-t is megkerestük. Kérdéseinkre ezidáig nem jött válasz, amint megérkezik, közzétesszük. 

Kérdéseink a céghez:

1. Mi a véleményük a hivatkozott reklámmal kapcsolatos bajai felháborodásról?

2. Kifogásolhatónak tartják-e a Hungarikumnak nyilvánított Bajai halászlé eredetitől lényegesen eltérő elkészítésének bemutatását?

3. Zsigó Róbert Baja és térsége országgyűlési képviselője valamint a bajai városvezetés több tagja levélben meghívta Önöket egy Bajai halászlé elfogyasztására Baja városába. Elfogadják a meghívást?

4. Tervezik a hivatkozott reklám visszavonását?

5. Hibásnak érzik-e magukat egy kulturális érték megsértése miatt?

 

Egyébként nem ez volt az első eset, hogy a cég kivívta maga ellen a nép haragját. 2008 őszén például a pakisztáni Khanewal-gyár munkásai elégelték meg, hogy rossz körülmények között, alacsony bérekért kell dolgozniuk. Ekkor a munkások szakszervezete perelte a céget. 

 

A Knorr reklámjait és termékeit is számtalanszor támadták már, hogy azok megközelítőleg sem fedik a valóságot, és olyan ismert arcokkal adják el ezeket, akikről egyszerűen nem hisszük el, hogy komolyan gondolják a “csodatermékek” ténylegesen jó minőségét. 

 

A reklámot eddig közel 50 ezren látták a legnagyobb videómegosztón. Látva a lájkok és diszlájkok arányát, valamint az emberek nemtetszését, talán a cég komolyan megfontolja a videó törlését. Ha mégis fent marad, az sem baj, hiszen mi bajaiak mégiscsak tudjuk, milyen az igazi bajai halászlé, és ez a lényeg!  

 

Frissítve: A cég 2015.12.03. 14:11 perckor törölte a youtube-ról a reklámfilmet.

 

Frissítve: 2015. 12.03. A cég újra feltette a videót, ezúttal “újragondolta” a hungarikumot. Itt megnézhető.





Halászlé botrány: válaszolt az Unilever Először azt hittük levette, aztán újra felkerült módosított tartalommal a céghez köthető Youtube csatornára.
“A hungarikum a magyar nemzet csúcsteljesítménye” Siker: Hungarikum lett a bajai halászlé. De ez miért jó nekünk, bajaiaknak? Vedelek Norbertet kérdeztük.
Leesett a hó, kilinccsel előre szép az élet Itt a fehér újév, ilyenkor nem csak a hátsókerekeseké a világ. Vigyázzunk egymásra!
Rendkívüli hír: Hungarikum lett a bajai halászlé! Örömnap a mai a bajaiak számára, hiszen Hungarikum lett a bajai halászlé!
Bejártuk a Városháza alatti bunkert Vedelek Norbert alpolgármesterrel a pincétől a padlásig bejártuk a városházát, amely különös utazás volt a múltban.
Bekerültünk. De mi az az Értéktár, és hol van? ...és azt sem tudtuk, miért jó oda bekerülni. Végül csak találtunk valakit, aki megmondta. Interjú Vedelek Norberttel.
“Szeretjük a vitát” – interjú Tarnai Zoltán főszerkesztővel Két évesek lettünk. Ha lehet hagyományról beszélni, akkor ilyenkor hagyományosan akasztjuk a hóhért.
“Mondtam, hogy száz méter háton bármi megtörténhet…” Olvasd el, mit mondott Katinka a győzelmeiről.
Három nap, 2 Magyar arany – közben verset írtak Hosszú Katinkáról "Megy e lány, mint a torpedó, A lába előtt hever egész Rio..." - verselték Katinka oldalán a szurkolók. (+VIDEÓ)