Antidepresszáns helyett valódi megoldások

Az utóbbi években rengeteg felháborodást keltett az antidepresszáns téma, nem véletlenül. Kezdjük ott, hogy mostanában úgy osztogatják az embereknek, mint a cukrot. Sőt, egyesek már csak azzal a céllal fordulnak pszichiáterhez, hogy felírassanak maguknak valamilyen csodabogyót, ami gyors megoldásnak tűnik, olykor az egyetlen reménysugárnak.

 

Csakhogy nem ilyen egyszerű az élet. A pszichiátria tudományát is rabul ejtette a gyógyszergyárak lobbija. Ha megnézünk egy pszichiátriai konferenciát, az egész teret elárasztják a különböző gyógyszerek reklámjai. Ez elég sokat elmond a jelenlegi állapotról. Épp ezért nem meglepő, hogy az orvosoknak nem igazán szokása valódi megoldásokat ajánlani, valamint tájékoztatni a pácienseket a súlyos kockázatokról. Emiatt már Budapesten is szerveztek tüntetést tavaly januárban, azóta a Magyar Pszichiátriai Társaság vándorgyűlését tüntetések is kísérik. A demonstrálók arra hívják fel a figyelmet, hogy sok esetben ahelyett, hogy segítenének a szerek, a pácienseknél egyre súlyosabb mentális problémák jelentkeznek. Mellékhatásként felléphet szorongás, dühroham, öngyilkosságra való hajlam, valamint függőséget okoz.

 

A pszichiátereknek saját érdekük, hogy függetlenítsék magukat a gyógyszergyárak jól jövedelmező forrásaitól, és a valódi gyógyítás útjára lépjenek.

 

Mielőtt még megköveznénk a pszichiátriát, le kell szögezni, hogy a súlyosabb mentális betegségeknél elengedhetetlen a kiegészítő gyógyszeres kezelés, viszont ha a depresszió, szorongás vagy pánikroham enyhébb formában jelentkezik, érdemes más megoldáson is gondolkodni. A gyógyszerek  csak átmeneti megoldást nyújtanak, és a páciensek hajlamosak a visszaesésre. Éppen ezért a végleges gyógyuláshoz a hosszabb és nehezebb utat célszerű választani.

Negyvenpercnyi sportolás felér egy antidepresszánssal.

Elsősorban fel kell tárni a probléma gyökerét. Ha a szervezet nem kapja meg azokat a tápanyagokat, melyek segítenek a ideg- és hormonrendszer megfelelő működésében, akkor bizony felborul az egyensúly és mentálisan is kihathat a szervezetre. Ha ez a hiányállapot fennállhat, érdemes feltölteni a szervezetünket vitaminokkal, ásványi anyagokkal és nyomelemekkel egyaránt, az alkoholt és a gyógyszereket pedig mellőzni.

 

A B-vitamin-család egyes tagjai hiánya komoly zavart okozhat az idegrendszer működésében:

 

A B1-vitamin az agyban zajló szénhidrát-anyagcsere folyamatban nélkülözhetetlen. Hiánya fáradékonyságot, étvágytalanságot, ingerlékenységet és álmatlanságot okozhat. A túlzott alkoholfogyasztás előidézheti a B1-vitamin hiányt.

 

A B2-vitamin hiánya általában a terhesség második szakaszában, fogamzásgátlót szedő nőknél, illetve antidepresszáns orvosságokat szedőknél alakulhat ki.

 

A B3-vitamin (niacin) hiány kezdeti tünete a szorongás, nyugtalanság és letargia. Súlyosabb esetekben pszichózis és tébolyodottság alakulhat ki.

 

A B6-vitamin hiány következtében csökken a szerotonin szint az agyban. A szerotonin fontos szerepet játszik a hangulatszabályozásban, hiánya depressziót és bipoláris zavarokat okozhat.

 

A B12-vitamin hiánya kihat az idegrendszerre, és vérszegénységet illetve fáradékonyságot idéz elő.

 

A C-vitamin hiány jellegzetes tünete a depresszió. Segíti a vas felszívódását, aminek hiánya szintén okozhat depressziót.

 

A folsav felszívódását számos gyógyszer akadályozza, így könnyen alakulhat ki hiányállapot, ez pedig ingerlékenységet, depressziót, szorongást, apátiát és tébolyodottságot idézhet elő.

Fény segítségével lelkiállapota akár már két héten belül helyreállítható.

Fény segítségével a lelkiállapot akár már két héten belül helyreállítható.

Depressziósoknál jellegzetes tünet ezeknek az elemeknek a hiánya, úgyhogy mindenképp érdemes ellenőrizni. Ha mégsem a hiányállapot okozza a problémákat, akkor legtöbb esetben lelki problémák, fel nem dolgozott kellemetlen élmények, valamilyen trauma vagy feltorlódott negatív érzelmek állnak a háttérben. A végleges megoldáshoz szükséges a probléma feldolgozása, megoldása, melyhez ajánlott pszichológus vagy egyéb terapeuta segítségét kérni. Hazánkban is számos pszichoterápiás és pszichodráma csoport működik. Ezek a csoportok eredményesen feltárják a probléma gyökerét és segítenek feldolgozni azt, ha a páciens együttműködő. Lehetőség van egyéni és csoportos foglalkozásra is.

 

Ha mindenképp szükséges valamilyen tüneti kezelés, akkor válasszuk inkább a növényi készítményeket, mint például az orbáncfű vagy a macskagyökér. A macskagyökér amellett, hogy nyugtat, fokozza a koncentrálóképességet. Ezzel szemben a leggyengébb nyugtató is tompítja a központi idegrendszert. Az orbáncfű pedig a legbiztonságosabb antidepresszánsként van számon tartva, és kellemetlen mellékhatások nélkül, biztonságosan alkalmazható.





Bejártuk a Városháza alatti bunkert Vedelek Norbert alpolgármesterrel a pincétől a padlásig bejártuk a városházát, amely különös utazás volt a múltban.
A Google rejtett trükkjei Google trükköket gyűjtöttünk össze, amik között biztos találsz olyat, amit még nem ismertél.
Ezt a 6 idióta találmányt midenképp látnod kell Minden jó ötletre jut egy rossz is. Most a rosszak közül gyűjtöttünk össze párat.
Egyre vonzóbb energiaforrás a Nap Környezetkímélő megoldásokban kell gondolkodnunk hosszútávon, és a napenergia bizonyul az egyik legjobb energiaforrásnak.
Baja tehetségei: Faldum Gábor – triatlon Hétéves kora óta sportol, három világkupa dobogós érme már az övé, de még nagyobb lehetőségek várnak rá.
Biológiai gyógyszerek – Biotechnológia a gyógyszeriparban A tünetek kezelése helyett a fő problémát célozza meg a gyógyszeripar csúcsterméke.
Különös újévváró szokások a nagyvilágban Vicces újévi szokásokat és babonákat mutatunk a föld minden tájáról. Némelyiket el sem fogod hinni!
Így tornáztasd a szemedet – Meglátod, megéri! A szem túlterhelését leginkább a számítógép előtt eltöltött órák okozzák, de szemtornával megelőzhetjük a bajt!
Humai – Halhatatlanná válhat a tudatunk 2040-ben már visszahozhatja az embereket a halálból a mesterséges intelligencia.