Tippek másnaposság ellen

“Soha többet nem iszok!” A klasszikus mondat, a híres magunknak tett ígéret, amit gyakran kimondunk, de ritkán tartunk be – tisztelet a kivételnek. Ilyenkor egyfajta mélyponton vagyunk, és valóban úgy gondoljuk, nincs az az isten, hogy még egyszer alkoholt emeljünk a szánkhoz. Sok kellemetlen érzés, lelkiismeret-furdalás, fizikai leterheltség társul a másnapokhoz, de létezik néhány egyszerű módszer arra, hogy mindez kevesebb ideig tartson, és új erőre kapjunk.

 

Először is szeretnék eloszlatni egy tévhitet. Ez nem más, mint a jól ismert “kutyaharapást szőrivel”-módszer. A másnaposság tünetei akkor a legrosszabbak, ha a szervezet már nagyjából kitisztult. Ha reggel legurítunk egy “gyógypálinkát” vagy egy “gyógysört”, akkor pontosan az ellenkezőjét érjük el annak, amit szeretnék. Ilyenkor lelassul a tisztulási folyamat, hiszen újabb méreganyagokat juttatunk a szervezetbe, és minden kezdődhet elölről. Egy idő után csak még rosszabb lesz, tehát jobb, ha ezt az alternatívát mindenki szépen elfelejti. De nézzük, mi az, ami felgyorsítja a gyógyulást!

 

Víz, víz, víz!!! Amennyiben ittasan van annyi lélekjelenlétünk, még lefekvés előtt igyunk meg minél több vizet. Ezáltal máris felgyorsítjuk a testünkben végbemenő tisztító folyamatokat. Ébredés után is igyekezzünk minél jobban hidratálni, hiszen szervezetünk igencsak ki van száradva nagyobb mennyiségű alkohol elfogyasztása után. Ha már az italoknál tartunk, hasznunkra válhat egy nagy pohár gyümölcslé is, hiszen az abban lévő fruktóz segít lebontani az alkoholt. A kávé a fejfájás elleni harc egyik legfőbb segítsége, hiszen a benne lévő koffein összehúzza az agy ereit. A bátrabbak megpróbálkozhatnak egy pohár savanyú uborkalével. Ez gyorsan helyre teszi a gyomrot. Ha már italozás közben csemegézünk ebből a zöldségből, a másnap sem lesz olyan súlyos. 

 

Nem csak az italok, hanem egyes ételek is jótékony hatással lehetnek ránk a macskajaj idején. Ilyen például egy jó kis tojásrántotta, vagy tükörtojás, esetleg egy pár szelet bundáskenyér. A tojás rengeteg vitamint tartalmaz, emellett epeürítő hatású, segíti a mérgek távozását. A tejtermékekkel vigyázzunk, mert lassítják az alkohol felszívódását a gyomorban. A kefir viszont megengedett, hiszen rendbeteszi a bélflórát. Egy tányér meleg, fűszeres zöldség-vagy húsleves is nyerő, hiszen a benne lévő ásványi anyagokkal és sóval feltölthetjük a kiürült raktárainkat. Jó, ha van otthon valamilyen gyümölcsös vagy mézes sütemény, szénhidrát-pótlásra kiválóan alkalmasak. Ha mégsem találunk édességet a konyhaasztalon, kukkantsunk be a spájzba, hátha van otthon ropi, vagy sós mogyoró. Előbbiben sok a már említett nátrium és kálium, utóbbi emellett jó fehérjeforrás is. Erre a két csemegére is ugyanaz érvényes, mint az uborkára. Ivás közben szemezgessünk belőlük, ha enyhébb másnapi tüneteket szeretnénk. A májra igen jó hatást gyakorol a paradicsom, a banán pedig gyorsan semlegesíti a gyomorsavat, ezáltal jó közérzetet eredményez.

Egy ilyen reggeli biztosan segít

Fejfájással, émelygéssel ébredve nehéz rávenni magunkat, hogy mozogjunk, ám ha valamilyen könnyű sporttal indítjuk a napot, estére már kutya bajunk sem lesz. Ez lehet séta, kocogás, egy kis biciklizés, vagy úszás. Ezáltal felszabadul bennünk az endorfin, amely testre és lélekre egyaránt pozitív hatással lesz. Ha lehet, mindezt friss levegőn tegyük, hiszen oxigénre ilyenkor fokozott szükségünk van. Ébredés után nyissunk ablakot, és lélegezzünk mélyeket. Ha az első utunk a fürdőszobába vezet, a drasztikus hideg zuhany helyett vegyünk egy kellemes fürdőt. Sokféle anyag van, amely a vízhez hozzáadva hasznos lehet. Ilyen például a kardamom- vagy az eukaliptuszolaj, amely méregtelenít, illetve a citrom- a borsmenta- és a rozmaringolaj, melyek frissítenek, és élénkítenek.

 

Akárhogy is ébredünk másnap reggel, gondoljuk végig, mi volt az a szint az előző este folyamán, ahol még jól éreztük magunkat, és mikor lendültünk át a ló túlsó oldalára. Ismerje meg mindenki a saját határait, és aszerint italozzon. Van, akinek már egy-két deci bor is megárt, másokon csak a negyedik sör után látszódik az alkohol hatása. A lényeg, hogy az említett ételekből és italokból legyen néhány otthon, így biztosan kevésbé lesz átkos a buli utáni nap. Többet ésszel mint erővel!





5 forró ital a hideg napokra Egyre hidegebb az idő, mi pedig egyre jobban vágyunk valami forró finomságra. Íme néhány különleges recept.
Tuti tippek őszi méregtelenítéshez Néhány nap alatt energiabombává varázsolhatjuk szervezetünket, ha egy kicsit odafigyelünk. Viszlát, téli vírusok!
Őszi csizmadivat Eső, szél, hideg...ideje melegebb lábbelikbe bújni! Mutatjuk az ősz legtrendibb darabjait!
Őszi dekorkészítés – gyerekekkel Csalogassuk ki a gyerekeket a szabadba, és engedjük szabadjára a fantáziájukat! Egyszerű és nagyszerű dekorációs tippek!
Tippek kerti partira Elő a grillsütővel, a salátákkal, a fáklyákkal és a sütireceptekkel! Használjuk ki a jó időt, és rendezzünk egy jó bulit!
Ezért fontos a reggeli A nap egyik legfontosabb étkezése, mégis sokan kihagyják. Elmondjuk, miért NE induljunk el reggeli nélkül!
Így használd fel a szezongyümölcsöket! A nyár vitaminbombáit nem csak finom ízükért szerethetjük. Számos más célra is felhasználhatóak.
Megkérdeztük: Vásárolsz-e vasárnap? Országszerte akadnak támogatói és ellenzői a vasárnapi nyitva tartásnak. És mi a helyzet Baján?
Elkészült a Gemenc című film trailere! +VIDEÓ Ezt a videót látva mindenkinek kedve támad kiszabadulni a négy fal közül!