5 egyszerű, stresszoldó jóga gyakorlat

A jóga maga egy stresszoldó mozgásforma, mert ellazít, megnyugtat, de most 5 olyan gyakorlatot mutatunk be, ami különösen hatásos,  egyszerűen kivitelezhető, kezdőknek különösen ajánlott. Ha nem akarjuk, hogy a stressz hosszútávon hatással legyen az egészségünkre, akkor érdemes minden nap pár percet arra szánni, hogy kiiktassuk az életünkből. Legalább néhány perc erejéig a problémák nyomását probáljuk meg lecsillapítani a fejünkben, és koncentráljunk a nyugalmunkra. Ha kitartóak vagyunk nem csak a jógával töltött idő alatt érezzük a hatását, hanem megtanulhatjuk igazán hatékonyan kezelni az aggodalmainkat és a húzós napokat is, fejben és fizikailag egyaránt. A stresszoldó jóga olyan embereknek is ajánlott, akik rosszalvók, gondolataik állandóan pörögnek, szorongók vagy pánikbetegek.

 

1. Légzőgyakorlat

A jóga rendszerében elemi feltétel a helyes légzés elsajátítása és sose feledkezzünk meg arról, hogy a légzőgyakorlat az, ami minden helyzetben megoldást jelenthet a stressz ellen. A koncentrált légzés által stabilizálódnak az érzelmeink és a gondolataink is. A nyugtató és vérkeringés serkentő légzés négy fázisra osztható: belégzés, belégzés utáni légzésszünet – lélekzet-visszatartás, kilégzés, kilégzés utáni szünet. Fontos az egyenes testtartás, koncetráljunk arra, hogy mélyen a hasunkba áramoltassuk a levegőt. Kilégzésnél a rekeszizmot ellazítjuk, a hasizmot pedig enyhén összehúzzuk, belégzésnél pedig fordítva. Ilyenkor a mellkas középső és felső részébe ne kerüljön levegő. Ezt a gyakorlatot végezhetjük álló, ülő vagy fekvő helyzetben is, akár elalvás előtt is, hogy nyugodtabban aludjunk.

 

2. Gyermek póz

gyermekpoz

A sarkunkon ülve helyezzük a homlokunkat a földre, a kezeinket pedig ellazítva helyezzük a testünk mellé. A kinyújtott hát az idegrendszernek és a nyirokrendszernek is jót tesz. A test kényelmesen ellazul. Persze ilyenkor is koncentráljunk a légzésünkre.

 

3. Fél-gyertya póz

 

Eredeti nevén Viparita karani mudra, azaz a “Megtestesült nyugalom szobra” . A fél-gyertya póz az idegrendszer paraszimpatikus tónusát hozza előtérbe, tehát nyugtató hatása van. Azt mondják 10 perc  ebben a pózban minden nap, és 10 évvel hosszabb lesz az életünk. Ügyeljünk arra, hogy a tartás közben ne a tarkónkon és a nyakcsigolyánkon legyen a súlypontunk, hanem a váll vonalán oszlassuk el.

 

4. Gyertya póz

 

A gyertya pózt talán mindenki ismeri még gyerekkorából, de talán azt nem tudtunk milyen jó hatással van szervezetünkre. “Minden gyakorlat királynője” – több izmot vesz igénybe, mint az előző gyakorlat. A közös bennük, hogy mindkét testtartás nyugtat, edzi a szív- és érrendszert, rendkívül jó hatásúak az agyi erekre, valamit oxigéndús vérrel látják el a szerveinket.

 

5. Delfinpóz

 

Főleg azoknak ajánlott, akik sokat ülnek számítógép előtt, (tehát mindenkinek) vagy akiknek stressztől görcsös a válluk. Nagyon jól ellazítja a gerincet, a vállat és a nyakat.

Szánjunk naponta pár percet az egészségünkre és magunkra is. Megérdemeljük.





Jóga jótékony hatásai Nem csak a testnek, de a léleknek is jó! Meg még sok minden másra is. Mutatjuk mire még!
Depresszió ellen hígított napfény A homeopátia az alternatív medicina egy külön kis ágazata, nem szabad összekeverni egyéb természetes gyógymódokkal.
A Google rejtett trükkjei Google trükköket gyűjtöttünk össze, amik között biztos találsz olyat, amit még nem ismertél.
Varázsolj ünnepi illatokat az otthonodba! Miért költenél légfrissítőkre, mikor minden kéznél van ahhoz, hogy csodás illatokat varázsolj?
Így manipulálnak az élelmiszer reklámok Az eladás az isten, a marketing a prófétája. Újabb fortélyt mutatunk az ételmarketing bugyraiból.
9 őszi frizura ötlet Egyszerűen elkészíthető, csodaszép frizurák egyenesen a kifutóról.
Hogyan használjuk a rossz harisnyát? Ne dobd ki a szétszakadt harisnyádat, inkább adunk ötleteket, mire hasznosíthatod még!
Délutáni szundi vagy kávé? Egy serkentő kávé vagy egy pihentető szundi? Cikkünkből kiderül melyik a hatásosabb!
Gyógynövény szüret Ha esetleg eddig nem jutott rá időd, vagy most kedvet kapsz hozzá, akkor van néhány, amit még bespájzolhatsz télre.