Inniko, mannaniko, mannanna erej (+galéria)

Minden eddiginél nagyobbat szólt a 40. EFOTT fesztivál! A július 14. és 19. között megrendezett Egyetemisták és Főiskolások Országos Turisztikai Találkozójára pontosan 103.467 látogató érkezett, ezzel megdöntve az eddigi évek rekordjait. A fiatalokat a nagy meleg sem tántorította el, és nemcsak a különlegesen erős koncertkínálat, de a különböző sport, kulturális és turisztikai programok is igencsak népszerűek voltak. A Velencei-tó partján való ejtőzésről nem is beszélve.

Strand, sport, kirándulás, érdekes beszélgetések, haverok, parti, zene – a jubiláló EFOTT nagyon odatette a programot, és ez a látogatók számán is meglátszott. A 12 zenei helyszínen folyamatosan pörgött az élet. Az utolsó napot egy gigantikus szülinapi show zárta, amelyben a 8 különleges produkció hatalmas sikert aratott. A közös dalokat a közönség egy emberként énekelte, amikor pedig Kozsó és az Intim Torna Illegál állt a színpadra még az is őrült tombolásba kezdett, aki addig csak komótosan nézelődött. A szuperkoncert tortával, konfettizáporral és látványos tűzijátékkal zárult.

Kijelenthetjük, hogy az EFOTT nem hiába törekedett az év legsportosabb fesztiváljának címére. A SportPont Program kínálatában mindenki megtalálta a számára megfelelő mozgásformát, hatalmas volt az érdeklődés a teqball és vízifoci iránt, de a különböző bajnokságok és bemutatók és népszerűek voltak. A turisztikai programok győztesének egyértelműen a lovaskocsis bortúra tekinthető, de sikeres volt a pálinkakóstolás és a sárkányhajó futam is.

Bár a fesztivál még alig ért véget, a szervezők már most a következő évre ötletelnek. „Amikor elkezdtük szervezni a 2015-ös programot, nem titkoltuk, hogy idei célunk a százezres látogatottság elérése. Aztán, ahogy belemerültünk a fesztiválba, és már pótkempinget kellett megnyitnunk, kicsit megijedtünk, nehogy ki kelljen tenni a megtelt táblát. Fantasztikus érzés, hogy ennyien fesztiváloztak velünk az elmúlt héten! Már most azon gondolkodunk, hogy milyen újításokkal készüljünk jövőre és természetesen azon is, hogyan lehet még jobb ez a rendezvény” – mondta el Maszlavér Gábor fesztiváligazgató.

Adele kollegánk végig sátrazta a rendezvényt, így foglalta össze a tapasztalatait:

Adele: Kedd reggel telekocsival, pár ismerőssel na meg a barátommal vágtunk neki a Baja-Velence útnak. Megérkeztünk majd a karszalaggal a kezünkön, beálltunk a tömegbe a kapuhoz. Viszonylag hamar bejutottunk. Talán a szervezőket is meglepte, mennyire sok embert vonzott a fesztivál, két kempinget töltöttünk meg, így a fürdőnél, a wcnél és a kajáldáknál életre szóló barátságokat tudtam kötni, abban a fél napban, amíg várakoztam. Egyébként szuper koncerteken tomboltuk ki magunkat, strandoltunk, hülyéskedtünk, sportoltunk.

Az EFOTT egyik fénypontja volt, mikor hajnali fél 3kor sétáltunk vissza a sátorhoz és a betonon, egy pocsolya közepén, egy srác félmeztelenül, napszemüvegben hasalt, és a lábát lóbálva a “pancsoló kislányt” énekelte.

Itthon persze már megszokásból álltam egy fél órát a fürdőszoba előtt, és már csak a hideg vizes csapot nyitottam meg. Összességében azonban szuper élmény volt!

Két kollegánk pedig a szombati napra látogatott el.

Csipysz, Les Grossman: Miután gyakorlatilag minden üresen álló szoba, garázs, fészer elkelt Velence és annak 20 km-es környékén a fesztivál idejére, nagyon szerencsésnek éreztük magunkat, amikor a Liget kempingben még akadt hely számunkra.  A helyet egyébként csak ajánlani tudjuk, alig egy napos ott tartózkodásunk alatt háromszor találkoztunk a vizes blokkot éppen komótos alapossággal takarító hölggyel. Ez a körülmény újból eszünkbe juttatta a tényt, hogy a tisztaság nem pénzkérdés; habár a kemping épületei valamikor az üttörő korszak kezdetén épülhettek, az odafigyelés és a tisztaság igen kellemes szállássá tette a helyet.

A szülinapi koncert tényleg nagyon ütősre sikeredett:  az előadók és meghívott vendégeik nagyon pörgős show-t varázsoltak a színpadra. A sorból talán csak a Kaukázussal fellépő Vincze Lilla lógott ki egy kicsit, aki a produkció végén elérkezettnek látta az időt, hogy elmagyarázza a közönségnek, hogy nemcsak a “Júlia nem akar…” van a világon (pedig de!), és a közönség kívánságával szemben, nem akarta még néhány “Júlia nem akar a földön járni” refrénnel megörvendeztetni a hallgatóságot, amit a közönség és a műsort vezető Buda Marci sem igazán értett. Hiába Lillánál már úgy látszik, paks ledobja néha az ékszíjat.

A show után, az egyik helyszínről kiáramló szeretet mindent összekötő ereje húzott be minket a retro sátorba, ahol a nagyszínpadi egy számos koprodukció után Kozsó adott retro koncertet.  Természetesen – a nagyszínpad után – újra felcsendült a Szomorú szamuráj (kétszer!), amely valószínűleg idén éli ismételt virágkorát. Egész nap műsorvezető és  bulizó egyaránt az innikó mannanéko sorakkal vegzálta a másikat, így nyugodtan nevezhetjük a szombatit Kozso napnak. A szamurájnak egyébként jót tett a retro, ugyanolyan szerethetően elmebeteg, mint mindig is volt.

Szóval ütős bulit hoztak össze a szervezők. A vasárnap délelőtt pedig a pihenésé volt, a meglepően kiépített és rendezett Velencei tó partján. Jó party volt, na!

A galériánkban pedig nézegess bulizó embereket:

EFOTT - Szombat

Erős bulival nyit a héten az EFOTT Ganxsta Zolee és a Kartel kezdi kedden az EFOTT-ot. Vendégekkel és szupershowval ünneplik a 20 éves évfordulójukat.
Nézegess SZINezőket (képek) Dübörög a buli a SZINen. Még megéri elindulni a hétvégére, még van két nap. Csak szólunk.
Jó nagy buli készül az EFOTT-on Mintha nyaralnál, annyi élmény lesz a Efott fesztiválon. Többek közt piatőzsde, karrierindítás, és egy 14 méteres torony.
Több mint 100 fellépő, 200 programlehetőség az idei EFOTT-on A fesztivál erősebb lineuppal készül, mint valaha és 125.000 résztvevőre számítanak a majd 20 hektáron.
A rockereknek is kedvez az idei Efott Nem bírta visszafogni magát a fesztiválra látogató VOLBEAT
Stílusikonok az EFOTT-on „Bátorság kell manapság középszerűnek lenni”
Mutatjuk az idei fesztivál-kör(kor)képet Hamarosan vége az érettséginek, a vizsgák is lassan elfogynak és kezdetét veszi a fesztiválszezon!
2017-ben is megéri Efottra menni! A Hurts mellett Sean Paul is headliner az EFOTTON!
Party Time: Indul az EFOTT Hatalmas kaland vár arra, aki idén az Efottra látogat. A fesztivál ma nyitja kapuit a nagyérdemű előtt.