Így használd fel a szezongyümölcsöket!

Irány a kert, a piac, fogyassz annyi gyümölcsöt, amennyit csak lehet! Meglátod a szervezeted meghálálja majd! Vegyük sorra a meleg évszak kedvenceit!

 

A cseresznyéből nem csak finom lekvárt, és szörpöt készíthetsz, hanem számos süteményhez, és leveshez is felhasználhatod. Mértékkel fogyaszd, mert víz-és hashajtó hatású, viszont jó hatással van az ízületekre, és a vérre. Csak pár napig tárolható, tehát jobb, ha nem dobozoljuk be rögtön egy egész fa termését, és amit leszedtünk/megvásároltunk, azt is hűtőben tároljuk. Fogyasztásával bőrünkön is látható eredményt érhetünk el. Fáradt, ráncos bőrre kiválóan hat, ha egy csészényit összetörünk, majd hozzáadunk 2 kiskanál mézet. A keveréket egy fél órát kell a bőrön hagyni, majd langyos vízzel leöblíteni. 

 

A meggy az egyik legjobb antioxidáns, remek hatással van a vérre, és a vírusokat is pusztítja. A májunk, a szívünk, és a vesénk is hálás lesz, ha fogyasztjuk. Székrekedésre, hormonzavarra is ajánlják. Ínycsiklandó lekvár-és szörpalapanyag, és bizony a klasszikus meggyes pite nélkül is nehéz elképzelni az életet! Natúr levét bátran fogyasszuk naponta 3-4 pohárral, ezáltal megerősödik az immunrendszerünk a benne található C és A vitaminnak köszönhetően. Megfázásra meggyszárból készítsünk teát a következő módon: 2 teáskanál szárított szárra öntsünk 2,5 dl vizet, hagyjuk állni 10 percig, és lassan fogyasszuk el.

 tee_1435007086

 

A mindig nyerő páros, az őszibarack, és a sárgabarack nélkül nem telhet el nyár! A lekvárfőzés minden háziasszony rituáléjának elengedhetetlen része, emellett meg is szépülhetünk ezektől a gyümölcsöktől, egy fárasztó, konyhában töltött nap után. Az őszibarack rendszeres fogyasztóinak szebbé válik a hajuk, és a körmük, és az emésztésük is rendben lesz. Mivel 85-90%-a víz, a diétázók egyik legjobb barátja lehet. A sárgabarack magjából készült olaj (megtalálod herbáriákban) hidratálttá, és rugalmassá teszi az arcbőrt, valamint a szemkörnyék ráncait is csökkenti.

peach_1435007807

 

A ribizli nem csak C, A, B és E vitamint tartalmaz, hanem magas a kálium-vas-és magnéziumtartalma is. A rákmegelőzés egyik legismertebb forrása, a belőle készült olaj pedig a száraz bőrre gyakorolt hatásáról ismert. Eperrel keverve a ribizlis ételekből, lekvárokból még finomabb ízt nyerhetünk.

 

Ha már az epernél tartunk, meg kell említenünk, hogy a pirosló gyümölcs egyértelműen az egyik legnagyobb sztár ebben az évszakban. Koktélok, zabkásák, sütik, torták, dzsemek, öntetek, és még folytathatnánk a sort a végtelenségig… Nélkülözhetetlen a vese, a szív, a gyulladások, az erek és a bőr szempontjából. Hűsítő, nyári  leves is készülhet belőle, ha fél kg epret 5 dl tejjel, 2 dl tejszínnel, meg egy kis mézzel összeturmixolunk.

 

A görögdinnye 90%-a víz, ezáltal lelkiismeret-furdalást biztosan nem fog okozni a diétázóknak. Hamar átmossa a szervezetet, ezáltal a méreganyagok, és a vizeletben levő baktériumok távoznak a szervezetből. Kiváló antioxidáns, és a daganatos betegségek kialakulását is meggátolja. Likopint tartalmaz, amely felfogja a bőrt érő káros UV-sugarakat, valamint a lédús gyümölcs védi a szívet és az ereket. De nem csak a piros húsa fogyasztható, a héját befőttként, és lekvárként is hasznosíthatjuk, a világhálón hamar megtaláljuk az erre vonatkozó recepteket. Finom ropogtatnivalót készíthetsz a kis fekete magokból is, ha 1 csészényi mennyiséget kiszárítasz, majd serpenyőben megpirítod őket. Ha elkezdenek pattogni, 1 evőkanál vízben feloldott sót locsolj rá a magokra. Ha a víz elfő, a csemege máris fogyasztható.

 

 

A málna is vitaminbombaként hat a szervezetre, javítja a látást, tisztítja a vért, javítja az emésztést. Ha másnapos vagy, és szemezgetsz belőle, felgyorsítja a regenerálódási folyamatot, hamarabb fogod jobban érezni magad. A menstruációs görcsöket is enyhíti, és dúsítja a hajat. Kismamáknak ajánlott a 34.-36. héttől málnalevél teát fogyasztani, amely fellazítja a kismedence izmait, és meggyorsítja a vajúdást. 2 dl forró vízhez kell hozzáadni 1 teáskanál szárított levelet, majd 10 percig állni hagyni, és naponta 1 alkalommal, lehűtve fogyasztani.

málna_1435048171

 

 





Minden, amit a lekvár történetéről tudnod kell Amiből lekvárt lehet főzni, abból pálinka bizony nem készülhet. A gyümölcsös finomság ráadásul sokkal ősibb "találmány".
Tuti tippek őszi méregtelenítéshez Néhány nap alatt energiabombává varázsolhatjuk szervezetünket, ha egy kicsit odafigyelünk. Viszlát, téli vírusok!
Őszi divatszínek Az idei őszi divat egyáltalán nem lesz olyan szürke, mint az időjárás. Elő a színekkel!
Tippek másnaposság ellen Fejfájás, szédelgés, hányinger, kótyagosság, erőtlenség, izzadás, remegés... Ilyen egy igazi másnap. Mit tehetünk ellene?
Tippek kerti partira Elő a grillsütővel, a salátákkal, a fáklyákkal és a sütireceptekkel! Használjuk ki a jó időt, és rendezzünk egy jó bulit!
5 kerti kártevő, és amit ellenük tehetsz A barack kukacos, a szilvafának hullanak a levelei, a földön túrások, a leveleken lyukak. Na, de kik az elkövetők?
Ezért fontos a reggeli A nap egyik legfontosabb étkezése, mégis sokan kihagyják. Elmondjuk, miért NE induljunk el reggeli nélkül!
2015 nyári körömtrendjei A mostani nyáron kissé visszafogottabb körmökkel leszünk igazán divatosak. Nézzük, mik a nyerő színek, és minták!
Chia mag – Ez történik, ha elkezded fogyasztani A fekete magocska méltán szerepel a superfood-ok listájának élén. Ha fogyasztod, garantáltan érezni fogod!