Facebookon a cégem – de hogyan tovább?

Kell-e egy vállalkozásnak facebook oldal? Ez ma már nem kérdés: természetesen! A facebook egy olyan felület, ahol az ügyfeleiddel való kapcsolatod egy teljesen új dimenzióba helyezheted. A hatékony közösségi kommunikáció interaktív, figyelmes, segítőkész, informatív és olykor szórakoztató. Segítségével hosszú távú jó kapcsolatot lehet elérni. Ráadásul olcsóbb, mégis jóval hatékonyabb a hagyományos marketingkommunikációs eszközöknél.

Két dolgot azonban mindig szem előtt kell tartani: a célt, és stratégiát. Az első kérdés mindig az legyen, hogy mit szeretnél elérni az oldaladdal, ha pedig ez megvan, akkor fontos, hogy megtervezd a működését. Egy sikeres oldal sosem működik véletlenszerűen.

A facebook kommunikációt elsődlegesen nem értékesítésre használják a cégek, hanem márkaépítésre, új ügyfelek szerzésére és az eddigi ügyfelek megtartására. Tudjuk, hogy a facebook egy jó hely, ahol az emberek szórakozni, kikapcsolódni akarnak. Ilyen körülmények között pedig sokkal befogadóbbak lesznek – de csak akkor, ha a közösségi játékszabályok szerint játszol. De mégis hogyan? Mit kell tenni, és mit kell elfelejteni a siker érdekében?

 

Facebook_képes

 

1. Tudd, hogy miért csinálod!

Miért készítettél cégednek facebook oldalt? Ha csak azért, hogy legyen, vagy azért mert muszáj, akkor soha nem leszel a közösségi médiában eredményes. A facebook oldalt nem púpként, hanem egy remek lehetőségként érdemes felfogni! Fáradságos? Igen. Sok munka van vele? Igen. És mégis megéri? Hát persze! A közösségi média által olyan mélységben ismerheted meg ügyfeleidet, mint még soha – ez pedig nem csak a kommunikációban segít, hanem magában a vállalkozásodban is.

 

2. Készíts egyedi tartalmat!

A facebookon folyó kommunikációhoz stratégia kell, az ötletszerűség általában káoszt teremt. Ha meghatározod magadnak az oldalad működtetésének elveit, mikéntjét, akkor nem követsz el olyan hibákat, mint hogy odakínlódsz valami értelmetlen posztot, vagy éppen innen-onnan megosztogatsz dolgokat, amelyeknek az égvilágon semmi köze a vállalkozásodhoz. Lehet, hogy egyszerűbb a megosztás, de hatékonynak semmiképp sem nevezhető. Ahhoz, hogy közel kerülj ügyfeleidhez, egyedi tartalomra van szükség, amely csak a Te cégedre jellemző.

 

3. Csak kreatívan!

Melyiket értékelnéd, melyiket osztanád meg esetlegesen barátaiddal: egy sablonos, vagy egy ötletes, valamilyen csavarral rendelkező posztot? Igen, mindenki ez utóbbit választja. A legtöbb vállalkozás esetén lehet alkalmazni a humort, a játékosságot, az érzelmeket, lényeg az, hogy egyedi legyen! A virális tartalmak is ilyenek, de ezek esetében figyelni kell arra, hogy a készített kép vagy szöveg ne legyen a cégedtől elválasztható!

 

4. Kommunikálj, ne csak beszélj!

A közösségi média egyik nagy előnye, hogy – ellentétben a hagyományos kommunikációs eszközökkel – alkalmas az interaktivitásra. A facebookon lehetőséged van beszélgetni ügyfeleiddel, meg tudod válaszolni a kérdéseiket, el tudod oszlatni az aggályaikat, és azonnal kezelni tudod a problémás helyzeteket. Az interaktivitás révén jobban megismerheted facebookos közösségedet, és az ő igényeik szerint tudod alakítani a továbbiakat.

 

5. Figyelj a közösséged rezdüléseire!

A közösségi térben lehetőséged van rá, és szükséged is van arra, hogy közvetlen közelről figyeld a közösséged minden reakcióját. Figyeld, és kövesd azt, mit szeretnek, mire vevők, mit és hogyan értékelnek. Ha az eredetileg kialakított stratégiád ezek mentén alakítod, nyert ügyed van!

 

Facebook oldalt lehet jól csinálni, de lehet jobban is! Bízd szakértőkre oldalad kezelését – érj el több embert, vagy érd el, hogy a már meglévő közösséged minőségibb tartalommal gazdagodjon. A hatékony közösségi kommunikáció már kis befektetéssel is elérhető, ne hagyd ki!

 Sződy Ágnes
kommunikációs tanácsadó 
Coconut Pr
szody {kukac} coconutpr {pont} hu

Márkás ruhadarabot a netről? Simán megéri! A ruhatárad felfrissítésére itt nincs szükség csillagászati összegre. Vadonatúj cuccodhoz olcsón hozzájuthatsz.
Mesterséges intelligenciájú asszisztenst akar Zuckerberg A közösségi oldal alapítója egy Facebook-posztban osztotta meg személyes gondolatait korszakalkotó ötletéről.
“Szeretjük a vitát” – interjú Tarnai Zoltán főszerkesztővel Két évesek lettünk. Ha lehet hagyományról beszélni, akkor ilyenkor hagyományosan akasztjuk a hóhért.
Újabb sportparkok létesülhetnek Baján Mutatjuk hol lehetnek az új sportparkok a városban.
“Mondtam, hogy száz méter háton bármi megtörténhet…” Olvasd el, mit mondott Katinka a győzelmeiről.
Három nap, 2 Magyar arany – közben verset írtak Hosszú Katinkáról "Megy e lány, mint a torpedó, A lába előtt hever egész Rio..." - verselték Katinka oldalán a szurkolók. (+VIDEÓ)
Ma van a Nemzeti Összetartozás Napja A trianoni békediktátumra emlékszik ma, június 4-én az ország.
Itt a Városi gyermeknap programja Május 29-én, vasárnap a Petőfi-szigeti Ifjúsági szálló és Kemping ad otthont a rendezvényeknek. És még az idő is jó lesz!
Egy jó nagy gyomrost vitt be az Uber (+Videó) A tünti nem jött be, de mást egyelőre nem tudtak kitalálni a taxisok. Közben meg döntenek a parlamentben.